Scores Altes
Il curricolo formativo del Liceo prevede l’insegnamento di cinque lingue moderne (Italiano, Tedesco, Ladino, Inglese, Francese).
Il profilo culturale dell’allievo, al termine del quinquennio, è quello di una persona dotata di una spiccata “mentalità linguistica”, consapevole della propria identità personale, curiosa e disponibile al confronto interculturale.
Belen Rottonara Menotti
Settore investimenti
Belen laora tl setur di investimënc a Londra, do avëi frecuenté l’université Bocconi a Milan, olache ëra á fat so bachelor y le master. Les Scores Altes La Ila ti á dé na preparaziun otimala por süa cariera y ti é dër reconescënta. Ëra pënsa che la preparaziun che an ciafa canche an é jogn, sides le fondamënt sön chël che an fej sö spo n de i pilastri dla vita y la scora á na pert fondamentala te chësc. Chirí fora la dërta scora é le pröm vare por avëi na vita de chëra che an pó ester braui.
Belen lavora nel settore degli investimenti a Londra, dopo aver frequentato l’università Bocconi a Milano, laddove si è laureata e ha conseguito il master. Le Scores Altes La Ila le hanno dato una preparazione ottimale per quella che sarebbe stata la sua futura carriera. Lei crede che la preparazione che si ottiene da giovani, siano le fondamenta sulle quali in seguito di costruiranno i pilastri della vita e che la scuola abbia un ruolo fondamentale in tutto ciò. Scegliere la scuola giusta è il primo passo per avere una vita di cui poter essere fieri.
Kristin Pezzei
Trasport de Boandes, Azianda Locala
Kristin laora tla dita de sü geniturs y adöm a ëi venëra boandes te döta la Val Badia. Do süa minunga, é la richëza plü grana dles Scores Altes La Ila le sistem paritetich, ciodiche an vëgn fora de scora y röva tl monn dl laur cun na buna basa te cater lingac: ladin, talian, todësch y ingleje. N ater vantaje por ëra é sté chël de avëi na picera classa, insciö ti él gnü dé a düc le medemo valur y la medema lerch.
Kristin lavora nell’azienda dei suoi genitori e insieme a loro vende bevande in tutta la Val Badia. Secondo lei la ricchezza più grande delle Scores Altes La Ila è il sistema paritetico, una volta finita la scuola ci si può immettere nel mondo del lavoro con una buona base di quattro lingue: ladino, italiano, tedesco e inglese. Un altro vantaggio per lei è stato quello di avere una classe nella quale erano in pochi, in questo modo a ognuno è stato dato lo stesso valore.
Julia Pescoller
Studia a Monaco
Iö á chirí fora le Lizeum Sciënzes Umanes a La Ila, deache al é öna dles püces scores paritetiches te Südtirol: imparé le ladin, le todësch y le talian al medemo livel é na cossa dër importanta.
Chësta scora pita n gröm de proiec y de jites culturales fora por l’Europa, cossa che dá la poscibilité da svilupé inant la porsona, i interesc y les conescënzes por studié inant.
I á dagnora podü aprofondí vigni tematica cun i professurs, che é dër lezitënc y desmostra na gran pasciun por l’insigné.
I á fat la matura tl 2018, y dô n ann de sorvisc zivil pro la Crusc Blancia, ái metü man da studié Psychologie a München, tl 2019. Les Scores Ales da La Ila me á dé para tröpes conescënzes, y suradöt la pasciun por le savëi, che é spo stades dër ütles por mi stüdi y por mi dagní.
Ho scelto il Liceo delle Scienze Umane di La Villa perché è una delle poche scuole paritetiche della Provincia: imparare il ladino, l’italiano e il tedesco allo stesso livello è molto importante. Questa scuola organizza molti progetti e gite didattiche in ogni parte d’Europa, cosa che permette di coltivare la maturazione personale, gli interessi e le conoscenze. Ho sempre avuto la possibilità di approfondire gli argomenti di studio con gli insegnanti, che dimostrano entusiasmo sono professionalmente preparati. Mi sono diplomata nel 2018, poi ho fatto un anno di servizio civile presso la Croce Bianca, e nell’autunno del 2019 ho iniziato a studiare Psicologia a Monaco. Le Scuole Superiori di La Villa mi hanno trasmesso molte conoscenze, ma soprattutto la passione per il sapere, che trovo fondamentale non solo per proseguire gli studi, ma per la vita in genere.
Arianna Tricomi
Campionessa mondiale sci freeride
I sun dër contënta d’avëi studié tl lizeum linguistich da La Ila, olache i á ciafé comprenjiun y aiüt por podëi fá inant mi sport, te chël che i sun spo deventada campionëssa mondiala por 3 iadi. I á ince ciafé na buna basa y á podü imparé tröc lingac, y incö nen baii 6 (ladin, talian, todësch, inglesc, spagnol y franzesc). I crëii che la formaziun che an ciafa da jogn sides dër importanta, y i sun veramënter contënta da ester romagnüda a studié te mia valada, olache i á podü me gode chësta beliscima natöra che i un dan ciasa.
Elena Marchi
Digital Marketing, Alta Badia Brand
Elena laora por Alta Badia Brand y ara se ocupëia dla comunicaziun digitala. Les Scores Altes La Ila ti á insigné da svilupé le ponsier critich y da ponsé sura ales notizies che an alda, a ciche vëgn dit y ales inrescides che an fej, ince y soradöt, online. Dal momënt che ëra é jüda te chësta scora ara ince albü la poscibilité de curé y mantigní i contac a livel local cun compagns y familiars y chësc se ara porté do tla vita y tl monn dl laur.
Elena lavora per Alta Badia Brand e si occupa della comunicazione digitale. Le Scores Altes La Ila le hanno insegnato a sviluppare il pensiero critico e a riflettere riguardo alle notizie che si sentono, le cose che vengono dette e sulle ricerche che facciamo quotidianamente, anche e soprattutto, online. Grazie a questa scuola, ha anche avuto l’opportunità di curare e mantenere i contatti a livello locale con amici e famigliari e ciò le è stato d’aiuto nella vita e nel mondo del lavoro.
Tobias Kastlunger
Sciatore alpino
I á chirí fora l’ITE da La Ila por podëi ti jí do a mia gran pasciun: jí cun i schi y fá gares, mo impó podëi jí a scora por ciafé n diplom, che é important por la vita.
Al ne é nia saurí, por n jonn, jí a scora y fá na ativité sportiva a livel internazional, che se damana edemes - sce nia mëisc - fora por le monn. Les Scores Altes de La Ila ti pita, ai studënc atlec sciöche me, na convenziun cun les families, insciö pó i studënc gní sostegnis y ester bugn da arjunje i traverc scolastics zënza renunzié al’ativité sportiva.
Tratan l’ultimo ann de scora, ái arjunt de bi resultac: i á davagné le Gran premio Italia de slalom gigante, y i sun gnü tut sö tla scuadra taliana C. Do avëi fat le concurs a Roma, sunsi gnü tut sö tl grup sportif dla Guardia de Finanza, y i á fat ince na buna matura. L’ann do sunsi deventé campiun talian de gigante, y vize campiun mondial junior. Da dui agn incá feji pert dla scuadra nazionala B de Copa Europa.